.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در جلسه مدیریت بحران اعلام شد؛
سازمان مدیریت بحران پول خرید "بیل" را هم ندارد
شمال نیوز: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در سفر به گلستان با اشاره به اینکه مدیریت بحران در مواقع لازم پول برای تهیه مایحتاجی چون بیل و فرغون را ندارد، بر لزوم تفویت اعتبارات موجود و ایجاد ردیف های خاص برای جبران خسارت حوادث غیرمترقبه تاکید کردند.

شمال نیوز:  اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در سفر به گلستان با اشاره به اینکه مدیریت بحران در مواقع لازم پول برای تهیه مایحتاجی چون بیل و فرغون را ندارد، بر لزوم تفویت اعتبارات موجود و ایجاد ردیف های خاص برای جبران خسارت حوادث غیرمترقبه تاکید کردند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، نشست بررسی خسارتهای سیل گلستان ظهر شنبه با حضور جمعی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و عمران و مسئولان بخش های مختلف در استانداری گلستان برگزار شد.

احمدعلی مقیمی نماینده مردم نکا، بهشهر و جویبار در مجلس در این جلسه گفت: با اعتبارات تخصیص ویژه سیل گلستان تنها می توان نفس کشید وبه هیچ وجه پاسخگوی نیازها نیست.

وی اظهار داشت: وضعیت اعتبارات درحالیست که استانهای مازندران و گلستان همواره در معرض آسیب های مختلف از جمله سیل و زلزله هستند.

وی پیشنهاد داد که بر اجرای طرح های آبخیزداری، لایروبی و دیواره سازی رودخانه ها و ساماندهی حریم و بستر و رودخانه ها برنامه ریزی شود.

ایجاد ردیف های خاص برای جبران خسارات

مقیمی بیان داشت: ایجاد ردیف های خاص برای جبران خسارات و تقویت اعتبارات موجود از جمله نیازها در مدیریت بحران است.

وی اظهار دشت: همچنین قانون سیلاب در کمیسیون عمران مجلس در حال تدوین است که کارشناسان و دستگاهای اجرایی در این زمینه می توانند به ارائه پیشنهادات بپردازنند.

یک کار اشتباه مجلس

نماینده مردم نکا و بهشهر در مجلس با اشاره به ناکافی بودن اعتبارات مدیریت بحران گفت: یک کار اشتباه مجلس در سال گذشته این بود که مدیریت بحران در زمینه حوادث پاسخگوست ولی اعتبارات دست بخش دیگری است.

مقیمی یادآور شد: وقتی دچار حادثه می شویم مدیریت بحران حتی پول ندارد تا بیل و فرغون تهیه کند و اعتبارات باید از سوی معاونت راهبردی رئیس جمهور تخصیص داده شود.

مازندران و گلستان حادثه خیزترین استانها

وی بیان داشت: مازندران و گلستان جزو استان های حادثه خیز کشور بوده که 27 حادثه از مجموع 34 نوع حادثه شناسایی شده در آن رخ می دهد.

همچنین علیپور نماینده مجلس و عضو کمیسیون عمران مجلس نیز گفت: آنچه باید بیش از هر چیزی مد نظر قرار گیرد، آموزشهای لازم به مردم است.

وی اظهار داشت: تخریب جنگل، ساماندهی حریم راهها، رودخانه ها، بسترها و ساماندهی ساخت و سازها در حریم رودخانه ها باید مورد توجه اساسی قرار گیرد.

اعتبارات حوادثی متمرکز شود

وی عنوان کرد: همچنین اعتبارات حوادث باید در سازمان مدیریت بحران متمرکز شود تا مدیریت بحران بتواند تصمیم گیری کند.

علیپور یادآور شد: طرح جامع آبخیزداری و سیلاب نیز در کارگروه های ویژه در مجلس بررسی و بحث می شود.

امیرآبادی نماینده مردم قم و عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز گفت: اساس با محدودیت منابع مواجه هستیم و در این شرایط باید برای رفع مشکلات برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به بازدید از بخش های مختلف استان گلستان گفت: برخی ساخت و سازها در حریم و بستر و حاشیه رودخانه ها باید مدیریت شود و برخی اقدامات استانی نیز مد نظر قرار گیرد.

وضعیت نگران کننده سیل وزلزله

دبیر مجموع نمایندگان گلستان نیز با اشاره به وضعیت نگران کننده در حوزه سیل و زلزله گفت: باید موضوع طرح جامع سیلاب و اطفای حریق را در دستور کار قرار دهیم و در این زمینه تدبیر لازم اتخاذ شود.

وی اظهار داشت: شیب اراضی در برخی مناطق تند است و در چندین نقطه نگرانیهایی از نظر بروز حوادث وجود دارد.

امامی بیان داشت: همچنین باید در حوزه مقاوم سازی بناها تلاش شود و در حوزه های آبخیز نیز اقدامات لازم صورت گیرد.

وی عنوان کرد: بخش های مختلف باید دست به دست هم دهند تا بروز حوادث منجر به خسارات نشود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.112 seconds.